Bananpannkaka

Dagens morgonprojekt blev bananpannkaka, först tänkte jag bara göra nyttiga pannkakor men tänkte sedan, undrar hur det smakar med bananpannkaka? Så åkte med pappsen och handlade grejer och har hållt på ca 1 timme sammanlagt med att fixa ihop smeten och med att tillaga pannkakorna. Receptet jag hittade var inte helt "korrekt" så jag fick ändra lite saker. Men här kommer både bilder och recept! (lyckades få en pannkaka att likna ett hjärta, vet dock inte hur)

Du behöver:
för 6 portioner ( ca 10 pannkakor)
5ägg
6dl mjöl
6dl Mjölk
2 tsk salt
6st bananer, mosade
Gör såhär:
1. Blanda ägg och mjöl till en jämn och fin smet, kan hälla i lite mjölk för att göra det lättare att få upp alla klumpar. När du gjort detta så lägg i de mosade bananerna och blanda ihop allt till en fin smet.
2. Lägg nu i lite salt och mjölken som ska vara i. Vispa till en fin och jämn smet, stek sedan pannkakorna i en stekpanna med smör, på ungefär 4-5grader.
Du kan servera med vad du vill, men tips är en klick honung eller lite upptinade bär.
Såhär blev mina:
Bra recept! Prova gärna! Ha en fin lördag, kramis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback