Märker du hur fort det går?


Foto: @Linda Hallström
Modell: @Rebecka Andersson

Sjukt att jag är 17 år snart.. eller inte snart, men i år. GALET! Försöker bete mig som en vuxen "bli" vuxen. Eftersom att det är ett av de stora kraven som satts på mig. Om jag kunde skulle jag hoppa in i en tids maskin och åka tillbaka till när allt var som lättast, när jag var ungefär 6 år, jag kunde göra allt jag ville, och min mamma var en av de bästa jag visste, denhär relationen med min mamma, har ju tyvärr förändrats - åt fel håll, skulle jag vilja säga, de senaste åren, och nu är jag pappas flicka, det har jag egentligen alltid varit, men mamma har ändå varit mamma. Vet inte om ni kan se samma logik i det jag säger, menmen. Nu försöker jag ändå hitta mig själv, försöker hitta min stil, den "jag" är, på något sätt. Men det är inte så lätt när man får dumma kommentarer på sig, osv. Snälla, jag ser ut såhär - kan inte hjälpa det! Blame my parents. Jag är den jag är, och det står jag för! Har svårt för att säga ifrån ibland, men det är för att jag är rädd för vad som kommer att följas av att jag säger ifrån - snacka skit bakom min rygg - får nått riktigt rövhåligt sagt till mig - eller något annat. Så jag är rädd för följderna som kommer av att jag säger ifrån, men jag börjar bättra mig, för är så TRÖTT på att bli trampad på. SÅ JÄVLA TRÖTT. så tänker inte ta det mer! Vad mycket annat det kom i detta inlägget nu.. skulle mest handla om att jag försöker att bli "vuxen" men det blev en del annat också. En sista sak; Snacka INTE skit bakom min rygg,pallar inte sån skit. Have a nice day mina fina läsare! pussss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback